פילאטיס בחיפה | פילאטיס בכרמל


פילאטיס בחיפה | פילאטיס בכרמל

פילאטיס בחיפה ואו בכרמל. בעיקר נשים מחפשות היום את סוג האימון פילאטיס בחיפה, משום שמטרת השיטה היא אימון שעדיין יתן לגוף את האפשרות לחזור לשגרת היום ללא כאבים ושרירים תפוסים. בפילאטיס בחיפה השיטה עובדת בצורה מאוד ברורה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים אימון נכון לשריר ללא מאמץ יוצא דופן. בפילאטיס בחיפה ובכרמל, מנסים להגיע לטווחי תנועה גדולים לאורך עמוד השדרה וזאת כדי למנוע לחץ שנוצר על מפרקים וחוליות.

הרעיון הגדול בשיטה של פילאטיס בחיפה הוא שתרגול בשיטה דורש הפעלת כוח רב אבל בפחות חזרות על כל תרגיל. באימונים משתדלים להתמקד בשרירים הראשיים והחשובים בגוף, כמו שרירי הבטן. בפילאטיס בחיפה התרגילים מבוצעים במספר חזרות קצרות, הרעיון שעומד מאחורי זה הוא לא לעייף ולתסכל את המתאמן ואו המתאמנת.

תרגילים אופייניים בפילאטיס בחיפה הם (מתוך ויקיפדיה) :

"ברידג'ינג" : התחלה ממצב של שכיבה על הגב ברגליים כפופות, הרמת האגן בנשיפה וייצוב הגוף על כפות הרגליים והשכמות בלבד. ניתן להוסיף רמות קושי לתרגיל זה בניתוק רגל אחת בכל פעם ויישורה ובהפעלה של הידיים עם משקולות או גומייה.

"רול אפ-רול דאון" : התחלה ממצב של שכיבה על הגב, הושטת הידיים לפנים ועלייה בעקבותיהן בכוח הבטן למצב ישיבה ישרה, המשך כפיפה קדימה עד למגע ברגליים.

כמה מילים על ממציא השיטה של פילאטיס בחיפה או פילאטיס בכרמל, שמו הוא ג'וזף פילאטיס, גרמני, המציא שיטת אימון לאנשים עם מוגבלויות תנועה. פילאטיס עזב את גרמניה והיגר לארצות הברית ב-1926. שם הקים פילאטיס סטודיו ללימוד השיטה ליד הבלט של ניו יורק (New York City Ballet) השיטה הפכה פופולרית בקרב רקדנים במהלך שנות השישים של המאה העשרים, ולאחר מכן הופצה גם בציבור הכללי. פיאלטיס שם דגש על נשימות ושליטה של המוח בגוף. הוא קרא לשיטתו Contrology.



אין תגובות

מופעל על ידי Blogger.