ממי צריך להפרד / שמעון גילור

גילור בירוק |סיכום משחק, על עתיד, פרידות ורעיונות. שמעון גילור מסכם

1. לכולם ברור מה הכוון שאליו מכבי חיפה מכוונת. קודם כל בסיס רחב של שחקני בית ולהם כבר החל מתווסף חיזוק ישראלי איכותי בגילאי 20-23 +- ולאחר מכן השלמת הפאזל על ידי זרים. אני אישית אוהב את המודל הזה אלא, שלא כל שחקן בית מתאים ללבוש את החולצה הירוקה של הקבוצה הבוגרת. וייסמן ואזולאי באמת רוצים להצליח וליבי יוצא אליהם. אבל לטובתם ולטובתנו, עדיף שישחקו בקבוצות (בלי כוונה להעליב חו"ח) כמו אשדוד, סכנין, רעננה וכו'. שם הם יוכלו לתת ערך מוסף ואצלנו יתפנה מקום לטובים מהם.

2. בעבר הקרוב והרחוק, התבטאתי לא מעט בנוגע לקריטריון, שבעיני היה ונותר מינימום הכרחי, להחלטה האם לצרף או לא לצרף שחקן זר למכבי חיפה. דעתי בנושא הינה, ששחקן זר צריך להיות ברמה כזו, שאילו היה ישראלי, מקומו בנבחרת ישראל היה ודאי. אם הוא לא באיכות שמספיקה לנבחרת ישראל – עדיף שלא יגיע. עכשיו בואו ונבחן מי מהזרים אצלנו עונה ל"מבחן" הזה ומי לא – ותבינו לבד את דעתי על הזרים שלובשים ירוק ותרומתם או אי תרומתם להישגי הקבוצה. בעניין זה אוסיף שאיכות לבד אינה מספיקה. אם יש שחקן זר שלפחות נראה שאינו נותן את המקסימום, או שמסיבות אחרות אינו ממצה את מלוא הפוטנציאל שלו, גם ממנו הייתי נפרד בלי להזיל דמעה.

3. איני יודע מהו המספר המדויק של האוהדים הירוקים שהגיעו אמש לנתניה. ברור שמדובר באלפים ונראה לי שהיינו רבים יותר מאוהדי הקבוצה המקומית. וזה אחרי האכזבה הגדולה בשבוע שעבר בהדחה מהגביע, במשחק שנערך ביום חול, בשעה די מאוחרת. וכאן יש לי מסר למועדון: אל תיקחו את זה לעולם כמובן מאליו.

4. ועוד בענייני קהל ואוהדים. איזה כיף להיות במשחק שבו 2 הקהלים מעודדים את קבוצתם ונמנעים מלגדף או לעסוק בצורה כלשהיא ביריבה. כדאי שנאמץ את המודל הזה גם להבא.

5. תארו לעצמכם שיש סידור שמאפשר צפייה קבועה במשחקי כדורגל. אדם פלוני ששמו נניח עמי, רוכש מדי שנה מנוי לצפייה במשחקים. הוא משלם במיטב כספו ומקבל ממיר מיוחד. יש כל מיני סוגי ממירים, כאלה שמאפשרים גם שידורים חוזרים וכאלה שנותנים גם נתונים סטטיסטיים. עמי מקפיד לרכוש את המנוי של "הכל כלול" ומשלם כל שנה באדיקות ובהתמדה כ-1,700 ₪. הוא לא מתווכח על המחיר, לא מפסיק את המנוי גם כשהשידורים באיכות מאד ירודה וכך עוברות להם בנחת 30 שנה. עד שיום אחד הממיר מתקלקל. למרות שללקוח ותיק ונאמן כמו עמי, מגיע שרות החלפת ממיר "עד הבית", הוא לא מתעצל וניגש בעצמו למשרדי חברת התקשורת שלצורך העניין נקרא לה 'גרין שירט בע"מ'. הוא מבקש להחליף את הממיר הפגום ולתדהמתו דורשים ממנו תשלום נוסף של 20 ₪.

לעמי אין כל בעיה להוציא 20 ₪. גם 200 ₪ לא היו "מפילים" אותו. מה שלא נתן לו מרגוע זו ההתייחסות. "30 שנה אני מנוי שלכם ומעולם לא ביקשתי דבר, למה אתם מביישים אותי ורוצים 20 ₪ ?". שאל ונענה : "אלו הנהלים". וכעת שאלה: האם סיטואציה כזו בכלל אפשרית בארגון רציני שרוצה לטפח ולשמר את לקוחותיו הנאמנים ? כנראה שלא. אבל במכבי חיפה –כן. אם לאוהד שמלווה את הקבוצה משחר נעוריו, שעמד בתור אצל יוליוס יגר ז"ל בבית מכבי ברח' שבתאי ליו לרכוש מנוי לליגה א' צפון, שברח מבסיסו ברמת הגולן בשרות הסדיר כדי ללוות את הקבוצה בליגה ארצית, שלא החסיר משחק בקרית אליעזר במשך עשרות שנים, שליווה את הקבוצה גם באירופה, אם מאוהד כזה לא נותנים בחינם עם שליח עד הבית מנוי חליפי כשהכרטיס הפלסטי שבידו נשבר/נשחק, אז משהו מאד בסיסי לקוי במערכת. וחבל, חבל מאד!
צילום: חגית אברהם.


אין תגובות

מופעל על ידי Blogger.